REGULAMIN

Określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Konsumenta.

SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Zwroty, wymiana, reklamacje
§ 8 Odstąpienie od umowy produktów dostępnych od ręki
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
§ 12 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

§ 1 DEFINICJE

Dni robocze – Dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

Czas realizacji – Czas, w którym przygotowujemy produkty podany w dniach roboczych. Po rozpoczęciu realizacji produktów szytych pod zamówienie, nie ma możliwości rezygnacji ze względu na rozpoczęty proces produkcji. Czas realizacji może wydłużyć się do 14 dni roboczych.

Czas dostawy – Czas zależny jest od sposobu dostawy, za czas dostawy uważamy czas od momentu nadania przesyłki przez sklep do momentu odbioru przesyłki przez adresata. Jest wliczony w czas oczekiwania na zamówienie.

Konto – nieodpłatna usługa dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.

Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kupujący – każdy podmiot Kupujący w Sklepie.

Regulamin – niniejszy regulamin.

Sklep – sklep internetowy anella.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://anella.pl.

Sprzedawca – Michał Stępkowicz, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Michał Stępkowicz, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 7382170726 ul. Tęczowa 20, 38-300 Gorlice.

§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Adres pocztowy: ul. Tęczowa 20, 38-300 Gorlice

  2. Adres e-mail: anellaforkids@gmail.com

  3. Telefon: 883 546 486

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:

    • Urządzenie z dostępem do Internetu

    • Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.

  2. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.

§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE

  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.

  2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.

  3. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka.

  4. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.

  5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.

  6. Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.

  7. Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.

  8. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.

§ 5 PŁATNOŚCI

  1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:

    1. Zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.

    2. Za pośrednictwem platformy płatniczej:

      • Płatności Przelewy24 .

  2. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.

  3. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.

§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru bez wad.

  2. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie. (Maksymalnie 14 dni roboczych.)

  3. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.

  4. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.

  5. Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:

    • Rzeczpospolita Polska

  6. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:

    • Za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD

    • Za pośrednictwem Paczkomaty InPost

§ 7 ZWROTY, WYMIANA, REKLAMACJE

  1. Prosimy
    o przemyślane zakupy ponieważ zwrotowi nie podlega towar szyty na
    zamówienie lub na wymiar. Po rozpoczęciu realizacji nie ma możliwości
    rezygnacji z zamówienia, ze względu na rozpoczęcie procesu produkcji.

     

    Mimo
    że w większości przypadków konsumentowi przysługuje prawo do
    odstąpienia od umowy zawartej na odległość, to takie prawo nie ma
    zastosowania w przypadku produktów na zamówienie. Jest to wyjątek od
    odstąpienia od umowy zawartej na odległość wskazany w art. 38 ustawy o
    prawach konsumenta. Z artykułu tego możemy się dowiedzieć, kiedy nie
    przysługuje konsumentowi prawo do odstąpienia od umowy.

     

    Prawo
    odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi
    w odniesieniu do umowy (art.38 Ustawa o Prawach Konsumenta), składając
    zamówienie zostałeś o tym poinformawany/a:

  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
    nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta jak np.
    niektóre produkty z naszego sklepu z wyborem wariantu np. wybór koloru
    tiulu, koloru dodatków, czy szycie pod wymiar dziecka.
Biorąc pod uwagę różne sytuacje oferujemy wymianę
produktów na inny rozmiar w terminie do 14 dni od otrzymania przesyłki,
towar wyłącznie nowy, nieuszkodzony, z nieoderwanymi metkami.

§ 8 ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRODUKTÓW DOSTĘPNYCH OD RĘKI


Jeśli jesteś konsumentem przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy oraz wymiana w przypadku produktów dostępnych od ręki.

 

Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni np. składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy (podane w regulaminie) np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres anellaforkids@gmail.com.

 

Zwracaną rzecz zwróć na adres firmy: ul. Tęczowa 20, 38-300 Gorlice, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy. Paczkę należy wysłać kurierem lub pocztą, nie odbieramy paczek wysłanych do paczkomatu.

 

Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią, inną niż przewoźnik. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

 

Dokonane przez Ciebie płatności na zasadach wskazanych w regulaminie zwrócimy Ci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i do chwili otrzymania zwracanej rzeczy z powrotem.

 

Jeśli produkt, który nam odeślesz będzie nosił ślady użytkowania lub zostanie zniszczony zostaną wyliczone koszty naprawy i zwrot zostanie pomniejszony o daną kwotę. Zanim odeślesz nam produkt, sprawdź czy nie został przypadkiem uszkodzony np. podczas przymierzania.



§ 9 REKLAMACJE

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

  2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

    1. Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny

    2. Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy

    3. Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad

    4. Żądać usunięcia wady

  3. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.

  4. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres ul. Tęczowa 20, 38-300 Gorlice.

  5. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.

  6. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.

  7. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

    1. Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.

    2. Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.

    3. Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.

    4. Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 10 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.

  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

§ 11 ZASTRZEŻENIA

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.

  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.

  3. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.

  4. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.

 

§ 12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.

  2. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest wyłączona.

  3. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się link z wzorem formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać.

LINK