REGULAMIN
Określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Konsumenta.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Zwroty, wymiana, reklamacje
§ 8 Odstąpienie od umowy produktów dostępnych od ręki
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
§ 12 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – Dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Czas realizacji – Czas, w którym przygotowujemy produkty podany w dniach roboczych. Po rozpoczęciu realizacji produktów szytych pod zamówienie, nie ma możliwości rezygnacji ze względu na rozpoczęty proces produkcji. Czas realizacji może wydłużyć się do 14 dni roboczych.
Czas dostawy – Czas zależny jest od sposobu dostawy, za czas dostawy uważamy czas od momentu nadania przesyłki przez sklep do momentu odbioru przesyłki przez adresata. Jest wliczony w czas oczekiwania na zamówienie.
Konto – nieodpłatna usługa dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot Kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy anella.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://anella.pl.
Sprzedawca – Michał Stępkowicz, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Michał Stępkowicz, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 7382170726 ul. Tęczowa 20, 38-300 Gorlice.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
-
Adres pocztowy: ul. Tęczowa 20, 38-300 Gorlice
-
Adres e-mail: anellaforkids@gmail.com
-
Telefon: 883 546 486
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
-
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
-
Urządzenie z dostępem do Internetu
-
Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
-
-
Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
-
Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
-
Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
-
Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka.
-
Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
-
Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
-
Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
-
Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
-
Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
-
Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
-
Zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
-
Za pośrednictwem platformy płatniczej:
-
Płatności Przelewy24 .
-
-
-
W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
-
Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
-
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
-
Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie. (Maksymalnie 14 dni roboczych.)
-
W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
-
W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
-
Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:
-
Rzeczpospolita Polska
-
-
Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
-
-
Za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD
-
Za pośrednictwem Paczkomaty InPost
-
§ 7 ZWROTY, WYMIANA, REKLAMACJE
-
Prosimy
o przemyślane zakupy ponieważ zwrotowi nie podlega towar szyty na
zamówienie lub na wymiar. Po rozpoczęciu realizacji nie ma możliwości
rezygnacji z zamówienia, ze względu na rozpoczęcie procesu produkcji.Mimo
że w większości przypadków konsumentowi przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy zawartej na odległość, to takie prawo nie ma
zastosowania w przypadku produktów na zamówienie. Jest to wyjątek od
odstąpienia od umowy zawartej na odległość wskazany w art. 38 ustawy o
prawach konsumenta. Z artykułu tego możemy się dowiedzieć, kiedy nie
przysługuje konsumentowi prawo do odstąpienia od umowy.Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi
w odniesieniu do umowy (art.38 Ustawa o Prawach Konsumenta), składając
zamówienie zostałeś o tym poinformawany/a: - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta jak np.
niektóre produkty z naszego sklepu z wyborem wariantu np. wybór koloru
tiulu, koloru dodatków, czy szycie pod wymiar dziecka.
produktów na inny rozmiar w terminie do 14 dni od otrzymania przesyłki,
towar wyłącznie nowy, nieuszkodzony, z nieoderwanymi metkami.
§ 8 ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRODUKTÓW DOSTĘPNYCH OD RĘKI
Jeśli jesteś konsumentem przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy oraz wymiana w przypadku produktów dostępnych od ręki.
Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni np. składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy (podane w regulaminie) np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres anellaforkids@gmail.com.
Zwracaną rzecz zwróć na adres firmy: ul. Tęczowa 20, 38-300 Gorlice, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy. Paczkę należy wysłać kurierem lub pocztą, nie odbieramy paczek wysłanych do paczkomatu.
Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią, inną niż przewoźnik. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Dokonane przez Ciebie płatności na zasadach wskazanych w regulaminie zwrócimy Ci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i do chwili otrzymania zwracanej rzeczy z powrotem.
Jeśli produkt, który nam odeślesz będzie nosił ślady użytkowania lub zostanie zniszczony zostaną wyliczone koszty naprawy i zwrot zostanie pomniejszony o daną kwotę. Zanim odeślesz nam produkt, sprawdź czy nie został przypadkiem uszkodzony np. podczas przymierzania.
§ 9 REKLAMACJE
-
W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
-
Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
-
Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
-
Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
-
Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
-
Żądać usunięcia wady
-
-
Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
-
Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres ul. Tęczowa 20, 38-300 Gorlice.
-
Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
-
Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
-
-
Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
-
Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
-
Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
-
Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
§ 10 DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
-
Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
-
Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
-
Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
-
Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
-
Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
§ 12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
-
Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest wyłączona.
-
W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się link z wzorem formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać.